• تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر
پرشین تجارت دوان
  • تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر

تجارت امن و پایدار با پرشین تجارت دوان

02142326   [vfb id=1]

سامانه-جامع-تجارت

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران چگونه است؟ سامانه جامع تجارت ایران یک سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت می‌باشد. اصلی‌ترین هدف از راه‌اندازی سامانه جامع تجارت ایران این است که یک سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجی و همینطور فعالان اقتصادی در حوزه تجارت داخلی ایجاد گردد.

سامانه-جامع-تجارت

سامانه جامع تجارت

درواقع با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و قابلیت‌هایی که دارد، از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود و تمامی مبادلات تجاری در مسیر قانونی انجام می‌شوند. سامانه جامع تجارت ایران، زیرمجموعه‌ای از سازمان وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود. بازرگانان می‌توانند بدون اینکه نیازی به مراجعات حضوری به مراجع ذی‌ربط باشد، از طریق سامانه جامع تجارت ایران، فرآیندهای مورد نظر خود را انجام دهند.

با توجه به این که در جهت استفاده از خدماتی که در سامانه جامع تجارت ایران ارائه می‌شود، افراد باید با نحوه ورود به این سامانه آشنایی داشته باشند و از تمامی امکانات و خدماتی که در آن ارائه می‌گردد، مطلع باشند؛ این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان را به بررسی نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران اختصاص داده‌ایم. جهت آگاهی از نحوه ورود به این سایت با آدرس الکترونیکی ” ntsw.ir” در ادامه همراه ما باشید.

معرفی سامانه جامع تجارت

پیش از اینکه بخواهیم به نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران بپردازیم، ابتدا بهتر است با سامانه جامع تجارت آشنا شویم. سامانه جامع تجارت با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانونی کردن فرآیند واردات کالا، راه‌اندازی شده است. هدف از راه‌اندازی این سامانه، ایجاد یکپارچگی، آسان‌تر کردن تجارت و همینطور پیشگیری از بروز تخلف در حوزه تجارت خارجی و داخلی شامل واردات، صادرات و ترانزیت کالا می‌باشد.

باتوجه به اینکه بخشی از خدمات سامانه جامع تجارت به تجارت خارجی اختصاص دارد، تمامی بازرگانان می‌توانند امور مرتبط با واردات کالا شامل ثبت تمامی درخواست‌ها، پیگیری و مشاهده نتایج آن‌ها در حوزه تجارت خارجی و … را از طریق این سامانه پیگیری کنند و انجام دهند.

با توجه به اهمیت این موضوع، تمامی دستگاه‎‌های فعال در فرآیند تجارت کشور، موظف هستند تا سامانه‌های مرتبط با خود را تهیه و اجرا کنند و در صورت نیاز نیز ضمن برقراری با سامانه جامع تجارت، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها بگذارند. همینطور تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا در فرآیند مرتبط با تجارت خارجی کشور، تنها از طریق سامانه جامع تجارت ایران با متقاضیان تبادل اطلاعات کنند.

هدف اصلی از راه‌اندازی سامانه جامع تجارت ایران در بعد داخلی، یکپارچه سازی اطلاعات و همینطور رصد ایجاد کالا می‌باشد. برای ورود کالا در زنجیره واردات و تولید، خرید و فروش و … امکان ثبت اطلاعات در این سامانه وجود دارد.

پیش از پرداختن به موضوع نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران، لازم است اشاره کنیم که سامانه جامع تجارت ایران برای سازماندهی هر چه بهتر اهدافی که دارد، از دو زیرسامانه (سامانه حوزه تجارت داخلی و زیرسامانه حوزه تجارت فرامرزی) و سه سامانه جانبی (سامانه جانبی رهگیری، سامانه جانبی شناسه کالا و سامانه جانبی انبارها) نیز تشکیل شده است.

درحال حاضر نحوه ورود به سامانه جامع تجارت از طریق آدرس الکترونیکی (ntsw.ir ) صورت می‌گیرد. کاربرانی که قصد دارند از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند، ابتدا باید فرآیند ثبت نام در این سایت را پشت سر بگذارند و بعد از ایجاد حساب کاربری، رمز عبور و نام کاربری خود را دریافت کنند و از خدمات سایت بهره‌مند شوند.

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران

 

در طی سال‌های گذشته، اغلب سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در کشورمان فعالیت دارند، با هدف افزایش کیفیت خدمت رسانی بهتر و غیرحضوری به کاربران، سامانه‌های الکترونیکی را راه‌اندازی نمودند.

یکی از سامانه‌های ایجاد شده، سامانه جامع تجارت است که از سامانه‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود. برای کسانی که در زمینه بازرگانی کالا فعالیت دارند، درادامه به نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران پرداخته‌ایم.

  • برای ورود به سامانه جامع تجارت ایران به آدرس الکترونیکی (ir ) مراجعه کنید تا صفحه اصلی این سامانه برای شما نمایش داده شود.
  • اگر قصد استفاده از خدمات سامانه جامع تجارت ایران را دارید، ابتدا باید در این سامانه ثبت نام نمایید. به طوری که حتما حساب کاربری تشکیل دهید و سپس “نام کاربری” و “رمز عبور” خود را دریافت کنید.

کاربرانی که فرآیند ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران را به درستی و کامل پشت سر می‌گذارند، می‌توانند با وارد کردن “نام کاربری” و “رمز عبور” به امکانات بیشتری از سامانه نامبرده دسترسی داشته باشند.

اگر پس از اینکه مراحل ثبت نام در این سامانه را پشت سر گذاشتید، رمز عبور خود را فراموش کنید، می‌توانید برای نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران اقدام به بازیابی رمز عبور نمایید. البته بازیابی رمز عبور نیز زمانی که متقاضیان نام کاربری را کد ملی خود قرار دهند، امکان پذیر خواهد بود.

 

ثبت سفارش کالا با پرشین تجارت دوان

 

سامانه جامع تجارت، از سامانه‌های کاربردی در حوزه امور بازرگانی در کشورمان است و خدمات این سامانه تمامی عملیات تجارت فرامرزی و تجارت داخلی را پوشش می‌دهند. درحقیقت اصلی‌ترین هدف از راه‌اندازی این سامانه نیز سهولت بخشیدن به امور واردات و صادرات و همینطور کم کردن پیچیدگی‌های اداری که در این حوزه وجود دارد، می‌باشد.

با اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران، می‌توان در این سامانه ثبت نام کرد و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراجع مربوطه، از طریق این سامانه امور را پیگیری نمود.

یکی از کاربردهای سامانه جامع تجارت ایران، ثبت سفارش کالا است. بازرگانانی که قصد واردات کالا دارند، ابتدا باید فرآیند ثبت سفارش کالا را از طریق این سامانه پشت سر بگذارند.

درصورتی که در زمینه ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت ایران نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 جهت دریافت مشاوره بازرگانی و رایگان اقدام کنید.

کارشناسان پرشین تجارت دوان راهنمای شما عزیزان که با روند واردات کالا و اصطلاحات بازرگانی آشنایی کمی دارید، هستند تا بتوانید تمامی مراحل را در مدت زمان کوتاهی پشت سر بگذارید.

 

سوالات متداول

 

  • هدف از راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

اصلی‌ترین هدف از راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران، قانونی کردن مبادلات تجاری و کاهش قاچاق کالا است.

  • نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران چگونه است؟

نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران بسیار آسان است، به طوری که کافی است کاربران به سامانه جامع تجارت ایران به آدرس الکترونیکی (ntsw.ir ) مراجعه کنند. سپس اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نمایند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

  • سامانه جامع تجارت ایران چه امکاناتی دارد؟

سامانه جامع تجارت ایران متشکل از دو زیرسامانه (سامانه حوزه تجارت داخلی و زیرسامانه حوزه تجارت فرامرزی) و سه سامانه جانبی (سامانه جانبی رهگیری، سامانه جانبی شناسه کالا و سامانه جانبی انبارها) است که به همین سبب نیز خدمات بسیار مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهد.

  • کاربرانی که در نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران و دریافت خدمات از این سامانه مشکل دارند، چه باید کنند؟

کاربرانی که در نحوه ورود به سامانه جامع تجارت ایران و استفاده از خدمات این سامانه مشکل دارند، می‌توانند با پشتیبانی سامانه تجارت  با شماره تلفن 02142326 تماس بگیرند. پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.