• تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر
پرشین تجارت دوان
  • تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر

تجارت امن و پایدار با پرشین تجارت دوان

02142326   [vfb id=1]

واردات انواع پمپ از گمرک

امروزه واردات پمپ در کشورهای مختلف به عنوان یکی از سودآورترین تجارت های بین المللی شناخته شده است و کشور ایران نیز به نوبه خود برای واردات و ترخیص پمپ به صورت گسترده ای فعالیت دارد و بازرگانان و شرکت های بازرگانی برای این امر تجاری وارد میدان شده اند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با توجه به نیاز داخلی کشور زمینه واردات پمپ را فراهم کرده است تا به صورت قانونی و مطابق قوانین گمرکی کشور مراحل ترخیص را به سرعت پیش گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خریداران برساند.

در این مقاله قصد داریم شما را با واردات پمپ آشنا کنیم و شرایط و قوانینی که برای این کالا در کشور تدوین شده است، شرح دهیم. اگر قصد واردات این کالا را دارید. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دلایل واردات پمپ از گمرک

واردات و ترخیص پمپ از گمرک در واقع به کلیه قطعات و دستگاه هایی اطلاق می شود که در پمپ ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این کالا اگرچه در کشور تولید می شود اما برای تامین نیاز کلیه کشور و مراکز صنعتی لازم است نسبت به واردات آن از کشورهای دیگر اقدام شود.

کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی صادرکننده پمپ، تجهیزات و قطعات آن هستند. تجار و واردکنندگان برای واردات این قبیل کالا باید مجوزهای لازم را از سازمان ها و ارگان های مربوطه اخذ کنند.

دلایل زیادی برای واردات پمپ از کشورهای مختلف به ایران وجود دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین نیاز داخلی کشور
  • کیفیت بالای پمپ های وارداتی
  • سود بالا
  • رشد سریع تجارت

مراحل واردات پمپ به گمرک

 

تجارت موفق در زمینه بین المللی به تجربه و تخصص کافی نیاز دارد و بازرگانان و واردکنندگان برای واردات اصولی و قانونی جهت دست یابی به سود قابل توجه باید نکات بسیاری را رعایت کنند. در ادامه به چند مورد از نکات مهم مراحل واردات پمپ اشاره می کنیم.

  1. در گام نخست ابتدا باید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کرد و با در دست داشتن این کارت می توان معاملات تجاری خارجی را انجام داد.
  2. بررسی بازار مرحله دومی است که واردکننده باید با دقت بالایی این مرحله را سپری کند. انتخاب بهترین و مناسب ترین پمپ تاثیر مستقیمی در سودآوری واردکننده خواهد داشت.
  3. پس از انتخاب بهترین پمپ، نوبت به کشور هدف و فروشنده برای واردات و خرید می رسد. در این مرحله خریدار باید به بررسی اعتبار فروشنده و کیفیت پمپ بپردازد.
  4. انتخاب روش حمل و سپردن مراحل آن به شرکتی معتبر در این مرحله انجام می شود. طرفین معامله باید برای واردات پمپ از یکی از راه های دریایی، زمینی، هوایی اقدام به ارسال کنند. در این مرحله فاصله میان کشور مقصد و مبدا، هزینه، زمان تحویل بار از فاکتورهای مهم در انتخاب روش حمل و نقل است.
  5. شرکت های حمل و نقل باید با دقت بالایی انتخاب شوند. اعتبار شرکت باید به اندازه ای قابل قبول باشد که خریدار حمل و نقل کالای خود را به آن بسپارد.
  6. در آخرین مرحله که کالا به مقصد برسد. ترخیص کالا است که امری تخصصی و پیچیده ای و باید افراد کاربلد در این مسیر اقدام به ترخیص پمپ از گمرک کنند. در ادامه بیشتر با ترخیص کالا آشنا خواهیم شد.

ترخیص پمپ و تجهیزات آن از گمرک

 

جهت ترخیص پمپ از گمرکات کشور لازم است شرایط و مراحل قانونی آن به درستی توسط واردکننده یا نماینده قانونی وی طی شود تا مجوز خروج کالا از گمرک داده شود. از این رو در ادامه به مراحل مهم ترخیص پمپ اشاره می کنیم.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:

https://ptd-co.com/%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/

 

ثبت اظهارنامه در سامانه گمرکی

 

برای ترخیص پمپ از گمرک لازم است اطلاعات مرتبط با کالا را در سامانه گمرکی به صورت آنلاین وارد و ثبت نمود. در این سامانه مدارک مختلفی اظهار می شوند که از جمله آن می توان به کپی کارت بازرگانی، اظهارنامه واردات قطعی، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور، مجوز ثبت سفارش، لیست عدل بندی و غیره اشاره کرد.

در تکمیل این فرم آنلاین باید نهایت دقت به کار گرفته شود تا بدون اشتباه و زیان مالی، روند آن تکمیل گردد و در انتها یک شماره سریال و یک شماره عطف به شخص وارد کننده ارائه می شود.

 

احراز هویت و تعیین مسیر

 

در این مرحله، اسنادی که در سامانه ثبت شدند مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید یک شماره ثبت یا کوتاژ اختصاص داده می شود.

 

کنترل کالا

 

در مرحله کنترل، کالا باید یکی از سه مسیر قرمز، زرد و سبز را برای ارزیابی طی کند. درصورتی که پمپ وارداتی وارد مسیر زرد و قرمز شود به این معناست که کالا نیاز به کنترل توسط کارشناسان و بازرسان دارد. در صورتی که مسیر سبز باشد، امکان ورود به مرحله بعدی برای کالا فراهم می شود.

 

اخذ مجوزهای لازم

 

در صورتی که کالای وارداتی نیازمند مدارک و اسناد باشد، گواهی هایی از قبیل بهداشت، استاندارد، قرنطینه، مخابرات، انرژی اتمی، جهاد، تجهیزات پزشکی، وزارت راه و غیره باید توسط صاحب کالا اخذ شوند.

 

بررسی تعرفه و تطبیق کالا

 

در این مرحله کارشناسان تعرفه گمرکی با اسناد ارائه شده تطبیق داده می شود و نظارت دوباره ای بر مجوزهای مرحله قبل خواهد شد.

 

صندوق و صدور سند ترخیص

 

پس از تایید تهایی، صاحب کالا هزینه ای که از جانب گمرک تعیین شده است را به صورت نقدی دریافت می کند و فیش سبز گمرک باری وی صادر می شود.

 

انبارداری

 

پس از تسویه با شرکت حمل و نقل، قبض انبار و مدارک مرتبط با آن دریافت می شود و در این صورت مجوز بارگیری از گمرک صادر می گردد. در نهایت باید هزینه انبارداری پرداخت شود. این هزینه ها می تواند شامل بیمه کالا، هزینه تخلیه و بارگیری، مدت زمان رسوب کالا در انبار و غیره باشد.

 

خروج کالا

 

پس از طی نمودن تمامی مراحل فوق، واردکننده یا صاحب کالا می تواند بیجک انبار را از انباردار دریافت کند و برای بارگیری پمپ، وسیله نقلیه مورد نظر خود را وارد گمرک کند.

 

چالش های واردات پمپ

 

ممکن است بازرگانان و واردکنندگان جهت واردات پمپ با چالش هایی مواجه شوند که برای انجام مراحل ترخیص گمرکی به طور صحیح لازم است با این چالش ها آشنایی داشت. در ادامه نمونه هایی از این چالش های پیش رو اشاره می کنیم.

  1. امور گمرکی از بزرگترین چالش های پیش رو است که مجموعه ای از فعالیت های ترخیص کالا، پرداخت هزینه ها و غیره را در بردارد. در صورت انجام ندادن این موارد کالا به عنوان قاچاق شناخته می شود و از خروج و ترخیص آن جلوگیری به عمل می آید.
  2. حمل و نقل دیگر مورد است که در طول مسیر ارسال امکان تاخیر در تحویل، خسارت و دیگر موارد مشکل ساز برای واردکننده به وجود خواهد آورد.
  3. تغییرات نرخ ارز می تواند هزینه های زیادی را برای واردکننده رقم زند.
  4. مسائل مرتبط با کیفیت کالا با اعتبار شرکت تولید ارتباط مستقیمی دارد. برای جلوگیری از دریافت کالای بی کیفیت و خسارت های ناشی از آن، بهتر است در ابتدا شرکت تولید کننده معتبری را برای معامله تجاری خود انتخاب کنید.
  5. مسائل مرتبط با تغییرات قوانین و مقررات در کشور مبدا یا مقصد ممکن است دردسرهایی برای واردکننده به همراه آورد.

اهمیت گمرک در واردات پمپ

 

یکی از مهم ترین مجری قوانین و مقررات تجارت خارجی، گمرک، محسوب می شود که نقش بسیار مهمی در واردات و صادرات کشور برعهده دارد. با توجه به حساسیتی که معاملات خارجی دارد، تجار و بازرگانان اهمیت ترخیص کار در امور بازرگانی را به خوبی می دانند تا تمام قوانین را به صورت اصولی پیش گیرد.

شرکت های بازرگانی معتبر برای انجام کلیه امور بازرگانی خود افراد متعهد و مجرب به کار می گیرند تا کلیه امور واردات، صادرات و ترخیص را به صورت اصولی و قانونی پیش گیرند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان نیز در این زمینه توانسته است فعالیت گسترده و موفقیت آمیزی کسب کند.

برخی از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترخیص انواع پمپ آب خانگی
  • پمپ های شناور
  • پمپ طبقاتی
  • پمپ های لجن کش
  • پمپ های وکیوم
  • پمپ های شناور کف کش
  • پمپ روغن و سوخت
  • پمپ سیرکولاتور
  • واردات و ترخیص پمپ بتن

به صورت کلی برای تسریع واردات پمپ و ترخیص آن از گمرک لازم است افراد متخصص و کاربلد وارد عمل شوند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با برخورداری از مجموعه ای حرفه ای و متخصص توانسته است کلیه امور واردات و صادرات را با سرعت و عملکردی عالی به انجام رساند و رضایت کلیه مشتریان را جلب کند.

 

نظر برای “واردات انواع پمپ از گمرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.