• تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر
پرشین تجارت دوان
  • تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر

تجارت امن و پایدار با پرشین تجارت دوان

02142326   [vfb id=1]

واردات ماشین آلات CNC

واردات و صادرات یکی از تخصصی ترین کارهای تجاری است که افراد و شرکت های باتجربه و با سابقه توانایی انجام واردات کالاهای مختلف همچون واردات ماشین آلات CNC را دارند. علاوه بر تخصص و داشتن تجربه، آگاهی بر کلیه امور تجاری و گمرکی بسیار حائز اهمیت است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه های واردات و صادرات است که افراد حرفه ای و متخصص را در مجموعه خود به کار گرفته و در این مسیر موفقیت ها و رضایت های فراوانی را کسب نموده است. با ما تا پایان این مقاله همراه شوید تا در خصوص واردات و دیگر قوانین کالای CNC آشنا شویم.

 

چگونگی واردات ماشین آلات CNC

 

واردات ماشین آلات CNC یک فعالیت تجاری است که  بازرگانان و شرکت های بازرگانی برای واردات آن نیاز به مطالعه مقررات و قوانین گمرکی و تدوین شده کشور خود را دارند. همچنین افرادی که قصد واردات این کالا به داخل کشور را دارند باید به این امر واقف باشند که شرایط تجاری هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و متناسب با آن باید در این مسیر قدم بگذارند.

در ادامه به چند مرحله از واردات ماشین آلات CNC اشاره می کنیم که بیشتر با چگونگی واردات آن آشنا شویم:

 

بررسی و شناخت بازار CNC

 

در این مرحله باید اشراف کامل نسبت به شرایط بازار و تقاضای ماشین آلات داشته باشید و توزیع کنندگان و تولید کنندگان ماشین آلات و قیمت های بین المللی را دنبال کنید.

 

آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به واردات CNC

 

در این مرحله باید با قوانین و مقررات زیادی از جمله مالی، گمرکی و سلامتی آشنا شد تا در تمامی مراحل واردات و ترخیص به درستی عمل نمود.

 

ارتباط با تامین کنندگان و فروشندگان

 

برای انجام این بخش از واردات باید پس از بررسی رزومه تولید کننده، کیفیت محصولات، خدمات پس از فروش و قیمت های تامین کنندگان مختلف، بهترین را انتخاب و با آنها ارتباط برقرار کنید

 

صدور سند خرید

 

سند خرید که شرایط و جزئیات معامله در آن درج شده است، پس از توافق با تامین کننده به خریدار داده می شود.

 

تهیه مستندات مربوطه CNC

 

برای واردات ماشین آلات CNC لازم است کلیه مستندات و اقدامات گمرکی به صورت قانونی انجام گیرد که در این مرحله بهتر است با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان که در این زمینه تخصص دارند، راهنمایی لازم را دریافت کنید.

 

تعرفه گمرکی ماشین آلات CNC

 

تعرفه گمرکی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می شود که از جمله آن می توان به نحوه بسته بندی، کشور مبدا و مقصد، توافقات تجاری دوجانبه، قوانین و مقررات در هر کشور اشاره کرد. برای دریافت دقیق تعرفه گمرکی ماشین آلات CNC دو راهکار وجود دارد.

  1. مراجعه به سایت گمرک یا سازمان مربوطه است که با مشاهده لیست تعرفه های مختلف می توان درصد و مقدار مالیات و گمرک های مربوطه را دریافت نمود.
  2. مشاوره با کارشناسان حقوق یا کارشناس مالی شما را در دریافت دقیق تعرفه های گمرکی آشنا خواهند کرد.

 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد:

واردات ماشین آلات گرانول و پلاستیک

 

مدارک و مجوزهای لازم جهت واردات ماشین آلات CNC

 

جهت واردات ماشین آلات CNC مدارک و مجوزاتی باید از سازمان های مرتبط اخذ شوند که این مدارک در کشورهای مختلف می توانند متفاوت باشند. در ادامه به برخی از این مدارک و مستندات اشاره می کنیم:

  1. فاکتورهای تجاری که شامل جزئیات ماشین آلات، تولید کننده، ارزش آنها، کشور مبدا وغیره هستند.
  2. مدارک حمل و نقل که شامل بارنامه یا فاکتور حمل و نقل است.
  3. مدارک مرتبط با تایید کیفیت و استانداردها که در برخی از کشورها برای نشان دادن استاندارد و کیفیت کالای وارداتی نیاز به اخذ دارند.
  4. گواهی مبدا
  5. مجوز یا پروانه های خاص از سازمان های مختلفی همچون وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان استاندارد ملی یا گمرک اخذ می شوند

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان قبل از هرگونه واردات ماشین آلات CNC شما را در این امر راهنمایی می کنند و کلیه اطلاعات لازم در خصوص مدارک و الزامات دقیق را ارائه می دهند.

شرایط حمل و نقل واردات ماشین آلات CNC

 

حمل و نقل کالایی که از کشورهای مختلف وارد گمرک می شود، شرایط و نکات مهمی دارد که کلیه بازرگانان و تجار باید نسبت به آن اطلاعات و دانش کافی را داشته باشند. در ادامه نمونه هایی از این شرایط اشاره می کنیم:

  1. نوع حمل نقل با توجه به قرارداد طرفین می تواند به صورت زمینی، هوایی یا دریایی باشد.
  2. بسته بندی کالا باید به گونه ای باشد که در مسیر حمل آن دچار آسیب و خسارت نشود.
  3. بیمه کالا در مسیر حمل و نقل، کالای وارداتی را در صورت وقوع حوادث، خرابی یا سرقت کمک خواهد کرد.
  4. بررسی محدودیت ها و ممنوعیت های کالا در کشور مقصد که این شامل محدودیت های امنیتی، مقررات گمرکی و سایر قوانین CNC می باشند.
  5. تهیه اسناد حمل و نقل همچون بارنامه، فاکتور حمل و نقل وغیره ضروری است و دلیلی محکم جهت اثبات حقوق واردکننده در انتقال ماشین آلات است.
  6. تماس با شرکت حمل و نقل و گمرک های مربوطه در کشور مبدا و مقصد جهت بررسی شرایط و مقررات مرتبط با حمل و نقل صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط حمل و نقل ماشین آلات CNC و هزینه هایی که در این مسیر باید پرداخت شود وغیره را می توانید از کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بپرسید.

 

افراد مجاز به واردات ماشین آلات CNC

 

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند نسبت به واردات CNC اقدام کنند که طی مراحل زیر این واردات امکان پذیر می شود:

  1. افراد حقیقی (واردکننده) یا شرکت ها و سازمان ها برای واردات باید نام خود را ثبت کنند و شرایط و الزامات قانونی جهت تجارت بین المللی و واردات را رعایت کنند.
  2. دریافت مجوز و گواهی های خاص در برخی از کشورها از مراجع مختلف صورت می گیرد که از جمله آن ها می توان به مجوز صنعتی، گواهی استاندارد، گواهی بهداشت و سایر پروانه ها اشاره کرد.
  3. محدودیت ها و ممنوعیتی هایی که شامل امنیت ملی و محدودیت های تجاری هستند باید مورد بررسی قرار گیرند.
  4. تسویه مالی بین صادرکننده و واردکننده که شامل معاملات ارزی، پرداخت مبلغ از طریق بانک است، با دقت انجام گیرد.

بنابراین با بررسی تمامی موارد بالا می توان گفت که افراد حقیقی یا اشخاص حقوقی مجاز به واردات باشند به شرایط و قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد مرتبط است که برای دریافت این موضوع می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

مراحل ترخیص ماشین آلات CNC

 

مراحل ترخص کالا در کشورهای مختلف ممکن است تفاوت کمی داشته باشند اما به صورت کلی این مراحل شامل موارد زیر است:

 

اخذ اطلاعات و مدارک لازم

 

برای شروع کار ترخیص لازم است کلیه اطلاعات و مدارک لازم دریافت و اخذ شوند که از جمله آن ها می توان به فاکتورهای فروش، بارنامه ها، قراردادهای خرید، گواهی ها، گواهی نامه ها وغیره باشند.

 

اظهارنامه

 

اظهارنامه یکی از اسناد معتبر و ضروری در روند ترخیص کالا است که باید اخذ شود و اطلاعاتی که در این اظهارنامه است، شامل شرح کامل کالا، کد تعرفه گمرکی، گواهی ها، مدارک، برند و سازنده و غیره هستند.

 

پرداخت هزینه ها و مالیات ها

 

هزینه هایی لازم است جهت ترخیص کالا پرداخته شوند که از جمله آن ها می توان به هزینه های گمرکی، مالیات ها اشاره کرد که از طریق بانک یا سیستم مالی رسمی انجام می شود.

 

بازرسی توسط گمرک

 

در این مرحله کارشناسان و بازرسان ماشین آلات را از نظر کیفیت، مدل، مشخصات فنی و تطابق دادن کالا با مدارک مورد نیاز را مورد بررسی قرار می دهند.

 

پرداخت هزینه های گمرکی

 

واردات هر کالایی شامل پرداخت هزینه های گمرکی می شود که این پرداخت ها بر طبق کالا و شرایط متفاوت می باشند. از جمله این هزینه ها می توان به تعرفه های وارداتی، عوارض و سایر هزینه ها اشاره کرد.

 

تحویل کالا به صاحب کالا

 

پس از پرداخت کلیه هزینه ها و انجام کلیه مراحل ترخیص اشاره شده، کالای وارداتی به صاحب کالا تحویل داده می شود.

 

امور مالی و مستندسازی

 

در انتها واردکننده باید سوابق و مستندات مرتبط با ترخیص را برای امور مالی و مستندسازی آرشیو کند که شامل گواهی ها، فاکتورها و سایر مدارک هستند.

با توجه به تمامی نکات و شرایط ترخیص می توان نسبت به واردات ماشین آلات CNC اقدام کرد. گروه بازرگانی پرشین تجارت با توجه به متخصصان و ترخیصکاران حرفه ای که دارد، کلیه امور گمرکی و ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.