• تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر
پرشین تجارت دوان
  • تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر

تجارت امن و پایدار با پرشین تجارت دوان

02142326   [vfb id=1]

ترخیص پیستون خودرو از گمرک

واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک

واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک کار دشواری نیست و با آگاهی و تجربه کافی در زمینه آشنایی با قوانین گمرکی به راحتی می‌توانید این اقلام را سفارش داده و از گمرک کشور ترخیص کنید. پیستون موتور یکی از لوازم یدکی کاربردی در انواع خودروهای سبک و سنگین است که واردات آن به کشور ضرورت دارد. برای ثبت سفارش و دریافت مجوز واردات انواع پیستون می‌توانید از مشاوران شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

ترخیص پیستون خودرو از گمرک

نحوه واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک

 

نحوه واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک باید مطابق مقررات گمرک و با دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو صورت گیرد. ورود انواع پیستون به کشور محدودیت قانونی خاصی ندارد و تاجران به راحتی می‌توانند انواع و اقسام پیستون‌ها را به کشور وارد کنند. برای تسهیل فرآیند واردات بهتر است از افراد خبره همچون ترخیص کاران حرفه‌ای مجموعه پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

 

پیستون خودرو چیست؟

 

پیستون در واقع نوعی پمپ، موتور و یا کمپرسور ای مکانیکی رفت و برگشتی است که این موتور وظیفه انتقال نیروهای محرکه را به سیلندر بر عهده دارد. پیستون‌ها از متریال‌های مختلفی همچون آلومینیوم و چدن ساخته می‌شود. پیستون  چدنی به دلیل وزن بالا شتاب موتور را کاهش می‌دهند و پیستون‌های آلومینومی به دلیل وزن کم باعث افزایش توان موتور می‌شوند.

 

چطور فروشنده معتبر برای واردات پیستون موتور پیدا کنیم؟

 

چطور فروشنده معتبر برای واردات پیستون موتور پیدا کنیم؟ به دلیل حساسیت‌هایی که در واردات لوازم یدکی استاندارد به کشور وجود دارد و سخت گیری‌هایی که به لحاظ کیفی در هنگام واردات این کالاها صورت می‌گیرد، پیدا کردن یک تامین کننده معتبر در کشورهای خارجی ضروری است و وارد کننده باید حتما به مواردی از قبیل سابقه شرکت، قیمت واردات، مشخصات لوازم و زمان تحویل توجه ویژه‌ای داشته باشد و حتما پیش از ثبت سفارش از چند فروشنده استعلام گرفته و شرایط را باهم مقایسه کند.

 

مجوزهای مورد نیاز برای واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک

 

جهت ترخیص آسان انواع پیستون از گمرک باید به قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و یا از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید.  برای ترخیص هر کالایی از گمرک وارد کننده یا نماینده قانونی وی باید مدارک لازم را به گمرک و سایر مراجع ذی صلاح ارائه دهد، مجوزهای مورد نیاز برای واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک، عبارتند از:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین‌آلات و لوازم خودرو جهت تخصیص ارز
  • دریافت کد شناسه کالا

 

انواع پیستون خودرو از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

انواع پیستون خودرو از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ به دلیل نیاز کشور به انواع لوازم یدکی خودرو و پایین بودن حجم تولیدات در داخل کشور دولت تمهیدات ویژه‌ای را برای واردکنندگان این محصولات در نظر گرفته است. انواع پیستون خودرو اغلب از کشورهای ژاپن، چین،آلمان، کره جنوبی، فرانسه و آمریکا  وارد ایران می‌شود. دبی بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع قطعات یدکی خودرو می‌باشد و اغلب لوازم یدکی از دبی به کشورمان وارد می‌شود.

 

تخصیص ارز برای واردات پیستون موتور

 

واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک‌های کشور نیازمند رعایت کردن قوانین و مقررات خاصی است که اغلب آنها توسط وزارت صمت گمرک اجرایی می‌شود. تخصیص ارز برای واردات پیستون موتوربا مراجعه وارد کننده یا نماینده قانونی وی به دفتر ارزی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد. کارشناسان حرفه‌ای شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان به قوانین واردات و ترخیص انواع پیستون موتور از گمرک آگاه هستند و کالای شما را در اسرع وقت ترخیص می‌کنند.

 

واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک چه هزینه‌ هایی دارد؟

 

اواردات هر کالایی به کشور هرینه‌هایی دارد، وارد کنندگان باید با در نظر گرفتن این هزینه‌ها واردات کالاها را انجام دهند. تاجر می‌تواند با واردات برخی قطعات خودرو با ریسک کمتر و در کوتاه مدت به بالاترین سوددهی دست یابند. یکی از سوالات مهم اما این است که واردات و ترخیص پیستون موتور از گمرک چه هزینه‌ هایی دارد؟  در پاسخ باید بگوییم هزینه‌های اصلی عبارتند از:

 

  • هزینه‌های مربوط به کنترل تولید
  • هزینه‌های مربوط به خرید محصول در کشور مبدا
  • هزینه‌های حمل و نقل
  • هزینه‌های مربوط به ثبت سفارش

 

صادرات پیستون موتور از ایران

 

صادرات پیستون موتور از ایران هم رونق بسیار خوبی دارد و بسیار از تولید کنندگان در داخل محصولات تولیدی خود را به برخی از کشورهای همسایه عرضه می‌کنند. کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، عمان، روسیه و افغانستان از جمله مقصدهای اصلی صادرات اویل پیستون موتور از ایران هستند. برای آگاهی از شرایط صادرات کالاهای مختلف می‌توانید با مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان صحبت کنید.

 

گمرک های اختصاصی برای ترخیص پیستون موتور

 

برای تسریع در روند واردات، برخی گمرک‌ها به صورت اختصاصی برای ترخیص برخی کالاها فعالیت می‌کنند. برای واردات پیستون موتور هم شرایط به این صورت است که محدودیت خاصی برای واردات لوازم یدکی خودرو از گمرک‌ها وجود ندارد و فقط برخی از گمرک‌های کشور ترخیص پیستون موتور را با تخفیف‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند. ترخیص لوازم یدکی خودرو سنگین و سبک در گمرک خرمشهر ایران با تخفیف‌های ویژه صورت می‌گیرد.

 

تعرفه گمرکی ترخیص ترخیص پیستون خودرو

 

برای واردات پیستون خودرو باید به بخشنامه‌های صادر شده از طرف ارگان‌های ذی ربط مراجعه کرد و طبق قوانین مشخص شده در آنها به تجارت و بازرگانی کالا پرداخت.  HS Code  ترخیص پیستون خودرو براساس نوع محصول وارداتی به کشور محاسبه می‌شود. تعرفه این محصولات را می توان از نوع تعرفه‌های ارزشی و ساده دانست که در این تعرفه‌ها محصولات را بر اساس ارزش پولی که خواهد داشت و همچنین بر اساس وزن مشخص می‌کنند. تعرفه گمرکی انواع پیستون خودرو عبارتند از:

 

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص موتور های پیستونی درون سوز جرقه ای ذیل ردیف 8407 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص موتورهای پیستونی درون سوز تراکمی ذیل ردیف 8408 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای موتور های رفتی و برگشتی از نوع پیستونی در ردیف 84135010 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص پیستون مربوط به موتورهای درون سوز و تراکمی احتراقی در ردیف 84099920 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.