• تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر
پرشین تجارت دوان
  • تلفن09018317541 - 02142326
  • ایمیلinfo@ptd-co.com
  • آدرستهران، میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، فلسطین شمالی ، نبش کوچه راد، ساختمان عرفان، پلاک 441
  • ساعتهای آزادساعت کاری : 8صبح الی 5 بعداظهر

تجارت امن و پایدار با پرشین تجارت دوان

02142326   [vfb id=1]

شناسه-کالا

اخذ شناسه کالا

شناسه کالا چیست؟

شناسه-کالا

اخذ شناسه کالا
شناسه کالا، شناسه ای می باشد که به مجموعهای از خصوصیات ماهیتی کالا نظیر نوع، جنس، مدل، نام تجاری که در شرح تجاری کالا موثر است، تخصیص داده می شود و با ثبت فیلدهای توصیفی در سامانه شناسه کالا توسط کاربر، صادر می شود. بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوبه سال 1392 ،این شناسه به عنوان زبان مشترک و عامل شناسایی کالا در زنجیره تجاری کشور شناخته می شود.

شناسه کالا ممکن است شناسه داخلی باشد که توسط سامانه شناسه کالا به کالا تخصیص داده می شود و یا اینکه شناسه معتبر بین المللی مانند شناسه GTIN باشد؛ در هر صورت کاربرد این شناسه به عنوان کلید کد شناسنامه کالاست و با استعلام آن از سامانه شناسه کالا، اطلاعات شناسنامه کالا در اختیار استعلام کننده قرار داده می شود.

شناسه GTIN

شناسه جهانی تجاری کالاست،شناسه بین المللی است که توسط سازمان جهانی GS1 ارائه شده و در بیش از 110 کشور دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این شناسه معمولا توسط تولیدکننده از سازمان موردنظر خریداری شده و بصورت سالانه شارژ می شود. تعداد ارقام این شناسه به طور معمول 8 ،12 ،13 یا 14 رقم است.

در ایران معمولا کد 13 رقمی رایج است که با پیش شماره 626 شروع می شود. تولیدکنندگان ایرانی می توانند در صورت نیاز، برای دریافت این کد به مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات مراجعه کنند.

شناسنامه کالا چیست؟

شناسنامه کالا، مجموعه ای از فیلدهای توصیف کننده یک کالا است که با نظرخواهی از سازمان های متولی به صورت فیلدهای توصیفی استاندارد برای هر قلم کالا مشخص شده و کاربران می توانند با مقداردهی این فیلدهای توصیفی، اقدام به اخذ شناسه کالا نمایند. شناسنامه کالا شامل تناظرات طبقه بندی (HS،ISIC و غیره شامل فیلدهای توصیفی اجباری و فیلدهای توصیفی اختیاری مرتبط با آن سرفصل کالایی می باشد)

کد HS چیست؟

کد HS ( ساختار سیستم هماهنگ شده ) کد طبقه بندی بین المللی است که در تجارت خارجی بین گمرکات جهان زبان مشترک کالایی ایجاد می کند و اساس تعیین حقوق ورودی واردات در هر کشور است.

تجار و تولیدکنندگان محترم جهت  اخذ شناسه کالا و انجام هر گونه مشاوره با امور مشتریان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشند.

واتساپ:  09018317541

شماره دفتر:    02142326

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.